Ništa bez reklame

KOMEDIJA KOJA RUŠI MITOVE

Tekst: Srđan Sandić

Fotografije: Marko Miščević/ Cropix

U predstavi ‘Ništa bez reklame’ – nastale u suradnji Lude kuće i Glorije – menstruacija je okosnica za razumijevanje privatnih i poslovnih odnosa, a glavne uloge tumače Ana Begić Tahiri, Zoran Pribičević, Nikolina Prkačin i Draško Zidar

Menstruacija je u mnogim kulturama (pa i zapadnog svijeta) stigmatizirana, u nekim je kulturama fetišizirana, a konzervativnije kulture je doživljavaju kao tabu. Kazalište kao medij kroz povijest kulture imalo je važnu ulogu – propitivanje normi, zadatosti i toksičnih elemenata svakodnevice koju živimo. Na tom tragu je Luda kuća svoj kazališni zadatak u suradnji s Glorijom shvatila vrlo ozbiljno. Odabrati temu menstruacije kao okosnicu za razumijevanje drugih odnosa unutar poslovnih i privatnih odnosa nije mala stvar. Pogotovo ako je se tretira kroz žanr komedije.

U novoj predstavi “Ništa bez reklame”, koja svoju premijeru ima 20. travnja – inače redateljskom prvijencu Petre Dugandžić – Draško Zidar maestralno glumi direktora marketinške agencije Orkana, ljubitelja životinja, posebno janjeta na ražnju. Njegovu najvjerniju obožavateljicu, lijevu i desnu ruku, a najčešće i mozak, Dolly, igra jedna od hrvatskih najboljih komičarki Ana Begić Tahiri. Dolly u agenciji sjedi spram svog kontrapunkta Nine koja je moralna vertikala svoje generacije, borac za ljudska prava i političku korektnost. Igra je mlada glumačka nada Nikolina Prkačin kojoj je ovo jedan od prvih projekata u kazalištu. Peru Žlahtinu glumi poznato lice s malih ekrana Zoran Pribičević, glumca kojeg je angažirala agencija, ugodnog oku, ali ne i uhu, zaljubljenog u sebe i svoje nule na računu.

S obzirom na to da proces nastanka ove predstave pratimo od samog početka, svjedočili smo iznimnoj predanosti cijelog tima koji je bez zadrške ušao u obradu ove, nažalost, i dalje delikatne teme. Na glumačke audicije bili su pozvani, uz zadane propozicije – svi. U njihovu selekciju se nitko nije osobito miješao, redateljica Petra Dugandžić imala je oslobođene ruke. Tražila je glumačku preciznost, brzinu, izvrsnost i to je dobila. Kreirana atmosfera selekcijskih krugova bila je više nego ugodna, toliko da su dionici naše novinarske strane tima na tren poželjeli skoknuti na scenu. Srećom, nisu.

Glumačka ingenioznost i redateljsko-spisateljska visprenost garancija su dobre i komunikabilne predstave koja ima za zadatak s jedne strane educirati, a s druge zabaviti. Gloria je u ovu suradnju ušla s istom namjerom ne bi li čitateljicama i čitateljima pružila autentičnu perspektivu i istinitost vezanu uz ovu važnu temu koja sukreira dnevne odluke naših sugrađanki, njihovo bivanje u privatnoj i poslovnoj javnosti. Menstruacija je jedan od glavnih markera razlike u odrastanju djevojčica i dječaka te važan simbolički element buduće kulturno uvjetovane ženskosti i ženstvenosti.